Foto's onthouden wat mensen vergeten

Geduldig wachtend op wat komt!

Merelnest onder het afdak van onze gebuur

Ze hebben het niet gehaald, de arme sukkels

Het was geen goed idee een nestje te bouwen onder het blikken afdak van onze buur.
Maar dat er stikhete dagen konden volgen, daar hadden de merel ouders in 2010 niet aangedacht.
Ondanks alles overleefden de sukkels de eerste dagen de hitte, tot ander onheil opdook, want toen ik ze de volgende dag opnieuw wou fotograferen was het nest leeg, zonder overhoop te zijn gehaald.
Wie ze stal, weten we nog steeds niet en zullen onze buur en wijzelf waarschijnlijk nooit weten.

11 Reacties

  1. Hallo febe.
    .mooie foto.
    Misschien zijn ze uitgevlogen..
    Mijn meesjes konden amper vliegen en opeens waren ze uit het nest..,de vleugeltjes nog niet volgroeid..
    Na een nacht heb ik ze ook niet meer terug gezien
    .Het zit hier in de omgeving vol katten
    Zo zit de natuur in elkaar..leven en laten leven..daar kunnen we spijtig genoeg niets aandoen

    Like

    11 augustus 2011 om 13:48

  2. Jammer dat ze het misschien niet hebben gehaald Febe, hopelijk zijn ze inderdaad gewoon uitgevlogen.
    Groetjes van Edward.

    Like

    11 augustus 2011 om 14:07

  3. tja…
    dat kan een kat zijn geweest, een vlaamse gaai, je weet het niet, en soms moet j e ook niet alles weten hé,
    di emerel begint elders wel weer een nieuw legsle, dat geloof ik wel 🙂

    Like

    11 augustus 2011 om 14:27

  4. wie zou er nou toch merels stelen ?
    Op een dag vliegen ze uit en zien we ze niet meer 🙂

    Like

    11 augustus 2011 om 20:04

  5. Febe, het zou spijtig zijn dat ze niet uitgevlogen zouden zijn. Mooie foto

    Like

    11 augustus 2011 om 20:24

  6. wat jammer, maar de natuur kan wreed zijn ook hé
    schattige kopjes hadden ze

    Like

    11 augustus 2011 om 23:40

  7. Wat zielig

    Like

    12 augustus 2011 om 10:53

  8. Goede morgen Febe

    Like

    13 augustus 2011 om 08:32

  9. Beste vrienden
    Dank aan iedereen, die op mijn berichtje reageerde.
    Zoals je de mereljongen in het nestje ziet zitten, denk ik niet dat ze al na 2 dagen konden uitvliegen.
    Ik geloof eerder dat ze waarschijnlijk gepakt zijn door eksters of kraaien, die in de buurt vlogen.
    Of ben ik mis en verlaten ze zo snel het nest!
    In ieder geval er was geen stukje dons of pluim op de grond en het lege nest was nog intact.
    Groetjes

    Like

    13 augustus 2011 om 15:15

  10. Om het even, ik vind het erg dat ze weg waren. Al die moeite om te leven en te overleven en dan op zo’n manier verdwijnen. Jammer ook voor jou dat je ze niet meer te pakken kreeg.

    Like

    13 augustus 2011 om 16:14

  11. nee die zijn niet gevlogen maar gegeten
    ik ben blij met Uw glimlach en link
    zal ik u ook toevoegen

    Like

    13 augustus 2011 om 16:35

Geef een reactie

